איך אפשר לדעת מה העובדים עושים בזמן העבודה?

מערכת שורש  ט תמוז, תשעח  6/22/2018

לנהל מקום עבודה חברה או עסק זה לא דבר פשוט ולכן רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים לגבי הפעולות שהעובדים עושים בעסק בזמן שהם לא נמצאים
.......................

פעולות כמו אבטלה סמויה, גניבות, מעילות ושאר עיסוקים שאינם מועילים על מקום העבודה יכולים להוביל להפסדים רבים, ולכן חשוב לדעת מה העובדים עושים בזמן העבודה.

אבל כיצד בודקים את פעולות העובדים בצורה אלגנטית? כמה טיפים לבדיקה בהמשך.

מצלמות נסתרות- כל עסק או מקום עבודה חייב להציב מצלמות נסתרות בשטחים ציבוריים ולא בשטחים פרטיים כמו חדרי שירותים או הלבשה. מצלמות נסתרות שיותקנו ליד הקופה, ליד הכניסה למקום העבודה, במעברים ובמסדרונות - יוכלו לתת לכם אינדיקציה על מה שקורה בעסק שלכם בזמן שאתם לא נמצאים בו. כיום ישנן שלל מצלמות נסתרות חכמות שמשדרות את מה שמתרחש בשידור חיי לסמארט פון כך שאפשר לפקח על כל מה שקורה בכל זמן.

מערכות לניטור פועלות עובדים– מלבד חבלות פיזיות שמתרחשות בעסק לעיתים ישנן גם כאלה שיכולות להתרחש בסביבה הממוחשבת כמו למשל פריצה אל ממשקים, חבלה במערכות, גניבת מידע ועוד. בשל כך חשוב להתקין מערכות ממוחשבות שתפקידן לנטר את פעולות העובדים בזמן השימוש במחשבים, להתריע על פעולות חשודות ולתעד את מה שקורה בסביבת העבודה ועוד.
הגעה בהפתעה – דרך נוספת לבדוק מה עושים העובדים בזמן שאתם לא נמצאים היא פשוט להגיע ולהפתיע אותם. הגיעו אל מקום העבודה גם שאתם לא צפויים להיות בו, צאו בסוף היום מהמשרד וחזרו שוב "כדי לקחת משהו ששכחתם" ובכך תוכלו להבין או לקבל מושג על ההתנהלות של העובדים במקום העבודה.

שיחות עם העובדים– נסו לקיים שיחות עם העובדים להבין מה מעשיהם בזמן שאתם לא נמצאים במקום ועד כמה הם יעילים. כדי לייעל את סדרי העבודה נסו להכין להם רשימת משימות הגיוניות שאותם העובדים יצטרכו לבצע ובכך הם יוכלו לעמוד בציפיות שלכם מבלי שתצטרכו לבלוש אחריהם.

לסיכום, תיאום ציפיות, ניטור ובקרה, הקשבה לאינטואיציה שלכם ועוד - כולם יעזרו לכם לדעת מה העובדים שלכם עושים בזמן שאתם לא נמצאים במקום העבודה.